SEO staat voor Search Engine Optimization, vrij vertaald in ‘Jip en Janneke’ taal is dit: Hoger in Google komen. In het Nederlands SEO overigens: Zoekmachine Optimalisatie.

Eerst een korte geschiedenis van Google

Er zijn diverse zoekmachines op internet te vinden. Google is er een van, en is een zoekmachine van Google Inc. Het is gelanceerd in september 1997. Google verdrong zeer snel AltaVista en werd het ’s werelds populairste en grootste zoekmachine. Internetgebruikers waren vlug tevreden over de zoekresultaten en over de weergave ervan. De ervaring dat de informatie op een rustige pagina, zonder de schreeuwerige advertenties werd weergegeven beviel letterlijk bijna iedereen. Bij veel andere zoekmachines waren deze advertenties namelijk wel te zien.
Google is eigenlijk een variant van het getal “googol”. Googol is namelijk een aanduiding voor een 1 met honderd nullen (10100). De benaming weerspiegelt de bedrijfsmissie om alle informatie van de wereld toegankelijk en verdienstelijk te maken. Larry Page (een van de oprichters van Google Inc.) was erg gefascineerd door wiskunde en ‘Googol’. Door een spelfout van Larry is de naam uiteindelijk ‘Google’ geworden. Het was dus onbedoeld.

Inmiddels zijn er vele Google-versies in diverse talen. In 2002 is het Nederlands versie gekomen.

Ontgooglen Google

Algoritme. Wat is een algoritme van Google? Algoritme definitie

PageRank is een gepatenteerd algoritme. Dit vormt de basis van de Google-zoekmachine. Google gebruikt PageRank om de resultaten van een zoekopdracht te rangschikken. PageRank bepaalt de waarde van een pagina aan de hand van het aantal keren dat er naar gelinkt wordt vanaf andere websitepagina’s. Een verwijzing van een internetpagina betekent een stem voor het desbetreffende pagina. Naast deze fenomeen analyseert Google ook de desbetreffende pagina die de stem uitbrengt. PageRank werkt met een schaal van 0 tot en met 10. Het is niet vanzelfsprekend dat hoe hogere een PageRank des te meer de pagina bij alle zoekopdrachten hoog zal scoren. Voor alle duidelijkheid; Hoger in google komen is niet afhankelijk van een hoge PageRank. Dit heeft met meerder factoren te maken.

Hoger in Google, in combinatie met algoritme

Google heeft circa 200 algoritmes in totaal. Een aantal algoritmes hiervan is de werking bekend. Men denkt ongeveer circa 150 stuks. Deze algoritmes bepalen welke pagina het eerst in de resultaatlijst wordt genoemd. Hoger in Google dus. Er zijn een aantal belangrijke factoren wat mede bepaalt dat een website hoog in Google op de eerste pagina terecht komt. Een daarvan is het belang van een zoekterm op internet pagina, het liefst zo kwalitatief mogelijk. Daarnaast is het erg van belang hoe vaak er naar een pagina gelinkt wordt. En er mag absoluut niet vergeten worden vanaf welke pagina’s en met welke tekst er gelinkt wordt. Met andere woorden, het is enorm belangrijk dat u uw website zoveel en zo goed mogelijk promoot op het internet. Er dient een ‘gezonde’ en op natuurlijke wijze een linkstructuur aangelegd te worden. Dit heet linkbuilding. Linkbuilding uitbesteden is zeker een goed alternatief wanneer u hiervoor geen tijd en/of de juiste mankracht ervoor heeft.

Er zijn dagelijks miljoenen mensen die Google gebruiken om internetpagina’s te vinden. Daarom is het voor aanbieders van materie nuttig om hoog in Google vermeld te worden.
Dit noemt men Search engine optimization of met anders gezegd SEO. Tot de dag van vandaag wordt het exacte algoritme van Google door de makers geheimgehouden en is voor buitenstaanders niet altijd even gemakkelijk te begrijpen. Het is dan ook voor niemand bekend hoe zwaar PageRank doorweegt in het algoritme.


We hebben reeds bewezen resultaat geboekt voor meerdere opdrachtgevers van ons. Indien gewenst kunnen we dit live aan jou laten zien. Gewoon achter jouw eigen bureau…;-)
Nieuwsgierig? Of heb je vragen hierover? Neem gerust contact met ons op.

+31 6 38729957

Bereikbaar op ma-za van 09:00-17:00

info@lioninternet.nl

Antwoord binnen 24 uur

Enschedesestraat 164

7552CL Hengelo