Automotive website

Wijn zijn gespecialiseerd in het bouwen van websites in de Automotive branche. Dit doen we sinds 2014. Met name goed functionerende websites met een uniek webdesign die een positieve invloed hebben op de sales. Neem vrijblijvend contact met ons op, en we laten u diverse voorbeelden in praktijk zien. Met feitelijke cijfers ernaast!

U heeft al een mooie automotive website, of gelieerd aan een website voor autobedrijven?

Indien u reeds in bezit bent van een mooie autobedrijf website, dan heeft u uiteraard geen nieuwe nodig. Maar wat heeft u aan een mooie dure prachtige website als u op internet niet goed genoeg gevonden wordt? Want ons motto luidt; “Bouwen van een website zonder SEO is het zelfde als het bouwen van een weg zonder richting”

Wij kunnen uw website zeer goed vindbaar en zichtbaar maken op internet. Hoe? Lees hieronder verder:

Met ons SEO 5-stappenplan voor meer bezoekers = meer conversies = meer omzet!

Om een goed beeld te krijgen hoe een SEO-traject eruit ziet bij Lion Internet, hebben wij het SEO 5-stappenplan opgezet. Met het vijf-stappenplan krijgt u inzicht in onze succesvolle en reeds vanaf 2007 bewezen aanpak voor het beter vindbaar en zichtbaar maken van websites. Dit leidt (en zal leiden) tot meer conversies en omzet. Trekt u aan het langste eind of blijven uw concurrenten u voor?

Eerst even de feiten op een rij

Meer dan 70% zoekt vandaag de dag via een mobiel apparaat naar informatie en dat geldt ook voor mensen die op zoek zijn naar een andere auto. Het is daarom ook van uiterst belang dat uw website responsive (mobiel geoptimaliseerd) is. Onderzoek wijst namelijk uit dat meer dan 95% van de bezoekers uw website weer verlaat als deze niet responsive is.

• 93% van de Nederlandse internetgebruikers vergelijkt producten en diensten online.
• 87% beschouwt een merk op een hoge positie bij Google als een A-merk.
• Het is dus belangrijk om daar goed gevonden te worden.
• Met Lion Internet regelt u dit snel en gemakkelijk.

Stap 1: Intake

Goed vindbaar worden in Google is een vak apart. Daarom nodigen we u graag uit voor een SEO-intakegesprek (telefonisch is dit uiteraard ook mogelijk) om te bespreken waar u op dit moment tegenaan loopt met betrekking tot het vindbaarheid en zichtbaarheid van uw website en wat uw wensen en doelstellingen hierin zijn. Het doel van de intake is om een goed en duidelijk beeld te krijgen van uw onderneming, uw website en de markt waar u actief in bent. Onze SEO-diensten zijn altijd maatwerk, daarom hebben we uw input nodig om resultaatgericht (en meetbaar) te werk te kunnen gaan.

Wij houden altijd van persoonlijk contact! Tijdens uw SEO-traject werken we dan ook nauw samen met onze opdrachtgevers. Om dit proces zo gemakkelijk mogelijk te laten verlopen en de kwaliteit van het traject te waarborgen, hechten we veel waarde aan persoonlijk contact.

Stap 2: Marktonderzoek & strategie. Dit is zeer belangrijk

Na uw input die we hebben gekregen tijdens het intakegesprek, zullen we een uitgebreide en intensieve marktonderzoek gaan doen. Een marktonderzoek is cruciaal voor het bepalen van de SEO-strategie voor uw website. Waar liggen mijn kansen? Hoe concurrerend is de markt waarin ik actief ben en waar laten mijn concurrenten de kansen liggen? Het uitstippelen van de optimale SEO-strategie bepalen we samen aan de hand van een zoekwoordenonderzoek en een concurrentieanalyse.

1. Zoekwoordenonderzoek / Zoekwoordanalyse:
Helaas zien we vaak dat er verkeerde keuzes worden gemaakt wanneer het gaat om de zoektermen/zoekwoorden waarop u gevonden zou willen worden. Voorbeeld: u hebt een autogarage in Rotterdam. Uw homepagina is momenteel geoptimaliseerd voor het zoekwoord ‘Autogarage’. Uit het zoekwoordenonderzoek zie wij voor uw website hebben gemaakt, blijkt het volgende:

Zoekwoord Zoekvolume p/m Concurrentie
Autogarage 3600 Zeer hoog
Autogarage Rotterdam 110 Zeer laag

Op het zoekwoord ‘Autogarage’ wordt er véél meer op gezocht dan op ‘Autogarage Rotterdam’. Waarom is het dan niet verstandig om op het zoekwoord ‘Autogarage’ te focussen?

De concurrentie op het zoekwoord ‘Autogarage’ is erg hoog, waardoor het veel tijd en moeite zal gaan kosten om op dit zoekwoord goed gevonden te gaan worden.
Het is een veel te algemeen zoekwoord. Ook al staat uw website op pagina 1 in Google met dit het zoekwoord ‘Autogarage’, een bezoeker uit bijvoorbeeld Friesland zal niet zo snel naar uw autogarage in Rotterdam komen. Kortom: veel verkeer, maar het zal zeker leiden naar een zeer lage conversie.
Nu we het hoofdzoekwoord hebben vastgesteld voor uw website, onderzoeken we de zoekwoorden met betrekking tot diensten/producten die u aanbiedt. Dit soort type zoekwoorden leiden vaak tot een hoog conversiepercentage, omdat ze erg specifiek zijn.

Zoekwoord Zoekvolume p/m Concurrentie
Autoreparatie Rotterdam 3600 Zeer laag
APK Rotterdam 30 Laag
Bandenservice Rotterdam 20 Zeer laag

Aan de hand van het zoekwoordenonderzoek ontstaan er twee mogelijke situaties:

1. Een pagina moet geoptimaliseerd worden.
2. Er moet een nieuwe pagina aangemaakt worden.

Voorbeeld 1: Wij hebben geconstateerd dat de website van het autobedrijf uit Rotterdam wel een pagina (landingspagina) heeft over autobanden, maar deze niet goed is geoptimaliseerd voor het zoekwoord ‘Bandenservice Rotterdam’. Door het zoekwoord op te nemen op cruciale SEO-elementen van de landingspagina en het schrijven van een betere tekst (alleen indien nodig), vergroten we onze kans beduidend om goed gevonden te worden op dit zoekwoord.

Voorbeeld 2: U heeft nog geen landingspagina over ‘Bandenservice’. Als u geen pagina heeft die gaat over bandenservice, begrijpt Google ook niet dat u daar op gevonden zou willen worden en dat uw website relevant is voor deze zoekopdracht. Dit zal niet gaan gebeuren! Wanneer er een nieuwe landingspagina aangemaakt moet worden, moet er ook goed nagedacht worden waar op de website deze pagina terecht komt. Een aantal mogelijkheden:

Home -> Bandenservice
Home -> Diensten -> Bandenservice (meest logisch)

Kortom: in het voorbeeld hierboven hebben we een aantal simpele voorbeelden toegelicht. U kunt zich wel voorstellen hoe gecompliceerd deze fase kan zijn. Zie het als één grote puzzel: strategische keuzes maken, en vervolgens gaan we de puzzelstukjes op de juiste plek leggen.

2. Concurrentieanalyse/Concurrentie SEO:

Om het maximale uit uw online strategie te halen, is het van groot belang om goed in de gaten te houden waar uw concurrenten zoal mee bezig zijn. Want ook zij investeren nu (of nabije toekomst) in SEO, Adwords en andere profijtelijke processen.

Concurrenten zijn vaak een goede bron aan inspiratie, doordat iedere website u weer iets kan leren over de effectiviteit van bepaalde keuzes en strategieën, binnen uw eigen markt. Deze inspiratie bestaat uit zowel interne als externe kansen:

1. Bepaalde soorten content die ze aanbieden en zoekwoorden waarop ze gevonden worden.
2. Links die verwijzen naar hun website. Externe links bepalen de autoriteit van uw website.
3. Content die ze elders op internet publiceren in het kader van hun contentmarketing en bekendheid binnen de markt.

Voor de concurrentieanalyse kijken we naar de drie meest belangrijke concurrenten. De inzichten die we hieruit opdoen verwerken we in een overzichtelijke rapportage met potentiële vervolgacties.

Stap 3: Websitescan

Nadat de SEO-strategie is uitgestippeld, is het de tijd om de techniek van uw website te controleren. Is uw website door Lion Internet gemaakt, dan zal dat helemaal in orde zijn en zal u hier geen omkijken meer naar hebben;)
Bij de technische check van uw website controleren we in hoeverre uw website zoekmachinevriendelijk is. Een zoekmachine geoptimaliseerde website is één van de belangrijkste voorwaarden om goed gevonden te worden in de zoekmachines! Waar kunt u bijvoorbeeld o.a. aan denken bij de techniek en knelpunten van uw website?

• Wordt de website op een juiste wijze geïndexeerd door Google?
• Is de laadtijd van uw website snel genoeg?
• Is er sprake van duplicate content. Dus content wat herhaaldelijk voorkomt of gekopieerd is?
• Wordt de non-www geredirect naar de www-versie (of andersom)?
• Is er een robots.txt aanwezig en is er een XML-sitemap geüpload?
• Zijn uw landingspagina’s goed geoptimaliseerd?

Er zullen vast wat benamingen in vakjargon voorbij zijn gekomen die u helemaal niks zeggen. Maakt u zich geen zorgen, we zullen het rapport met u doornemen en aandragen aan uw websitebouwer (indien van toepassing), zodat de technische knelpunten van uw website aangepakt en gecorrigeerd kunnen worden.

Stap 4: Voor uw website – Online autoriteit opbouwen. Op een ‘natuurlijke’ wijze

Nadat de SEO-strategie van uw website is vastgesteld en uw website technisch helemaal in orde is, is het tijd om online autoriteit op te bouwen. Door online autoriteit op te bouwen, kun uw website verder ‘omhoog’ klimmen in de zoekmachines. Online autoriteit kunt u op de volgende manier opbouwen. Hierbij is de eerste optie onmisbaar!:

1. Linkbuilding: linkbuilding is het verzamelen van links die vervolgens allemaal weer verwijzen naar uw website. Hoe meer links (zoveel mogelijk, relevant en kwalitatief) hoe beter? Belangrijk, een verkeerde/foute linkbuildingstrategie kan zelfs leiden tot een Google penalty. Een verbanning van uw website van Google.
Linkbuilding draait om het verkrijgen van kwalitatief goede links. “Liever één goede link dan 100 slechte links.”

Hoe zorg ik ervoor dat andere website een link naar mijn website opnemen? Om het voorbeeld van de fictieve autogarage uit Rotterdam er weer even bij te pakken:

Wat is SEO - linkbuiding - abc link

• Uw website aanmelden op auto gerelateerde startpagina’s.
• Uw website aanmelden op autogarage overzichten.
• Partnerschappen opzetten met auto gerelateerde leveranciers.
• Op zoek gaan naar linkpartners met zoveel mogelijk gerelateerde websites.
• Een uniek gastartikel schrijven voor een autoritaire website over auto’s, of blog website die in de buurt komen van auto’s.
• Interessante adverteermogelijkheden onderzoeken.
• Het schrijven van waardevolle (deelbaar) content , zie punt 2.
• Etc.

2. Content: met nieuwe content kunt u uw online zichtbaarheid verder vergroten door vindbaar en zichtbaar te worden op nieuwe zoekwoorden en of ‘long taile’ (langere, specifiekere zoekopdrachten) zoekwoorden. Daarnaast vergroot u de relevantie van uw website en blijft uw website up to date. Door het schrijven van waardevolle content gaan mensen mogelijk uit zichzelf een link naar uw artikel/pagina plaatsen. Dit is eigenlijk de mooiste vorm van linkbuilding: links die ‘natuurlijk’ ontstaan. Een aantal voorbeelden van waardevolle content:

• Bijvoorbeeld een handleiding over hoe u zelf uw motorolie kunt verversen. Eventueel met een video of korte uitleg animatiefilm erbij. Dit zou het mooiste zijn!
• Bijvoorbeeld een artikel over wanneer u uw autobanden moet vervangen.
• Bijvoorbeeld een artikel waarin u alle storingslampjes van een auto beschrijft.

Stap 5: Onderhoud en een doorlopende groeistrategie

Na de eerste 4 stappen zal u hele mooie en effectieve resultaten gaan behalen! U bent goed vindbaar op diverse zoektermen/zoekwoorden, uit Google Analytics blijkt dat uw organische bezoekersaantallen flink is gestegen en u krijgt regelmatig nieuwe aanvragen/bestellingen. Gewoon subliem!

Zal dit het moment zijn om te moeten stoppen met SEO? Kan, maar onthoud wel dat uw concurrenten ook bezig zijn met het verbeteren van hun vindbaarheid. Posities van zoekwoorden en doelstellingen die u hebt bereikt wilt u natuurlijk wel vast blijven houden. Successen vieren we, maar we houden ook altijd onze blik op de toekomst gericht. Doordat wij constant begeleiding en hulp bieden, werken we samen met u aan een actieve en resultaatgerichte groeistrategie die leidt tot blijvend meer bezoekers, conversies én omzet. SEO en linkbuilding is immers een blijvend proces. Net zo zeer dat u uw auto ook eens per jaar een grote/kleine beurt moet geven.

Benieuwd wat ons team voor u en uw website/bedrijf kunnen betekenen?

Heel leuk dat u ons artikel hebt gelezen over onze SEO-visie! Wij hopen dat u nu een beter beeld heeft gekregen van wat SEO nu eigenlijk is en hoe zo’n traject er (bij ons) uitziet. Bent u benieuwd wat wij voor uw website/bedrij kunnen betekenen?

Wijn zijn gespecialiseerd in het bouwen van websites in de Automotive branche. Dit doen we sinds 2014. Automotive website dat uniek is, web design die een positieve invloed heeft op de sales. Geïnteresseerd in een website voor autobedrijven en/of seo Automotive. Neem contact met ons op!

Lion Internet is al sinds 2007 bezig met zoekmachine marketing! Wij zijn niet de grootste en beweren niet dat wij de beste zijn! Maar we zijn wel zeker van onze zaak. We kunnen wel zeggen dat wij goed zijn en durven altijd recht in uw ogen te kijken! Tot slot zijn we een gecertificeerd partner van Google.

Bel, sms, app mail ons! Of neem vrijblijvend contact op via de onderstaande button.

 

Bel, sms, app mail ons!
Wat is SEO - linkbuiding - abc link

logo 200x200
Bedrijfsgegevens

 

Contact opnemen - Gespecialiseerd in Linkbuilding en online marketing